10 Ιουνίου 2013

Καλωσορίστε την νέα γενιά παιχνιδιών..!

Sony ή Microsoft ;


Playstation 4 ή Xbox ONE;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή...

Σε ανύποπτο χρόνο και εκεί που κανείς δεν το περίμενε, η Sony στις 20/2/2013 σε μία παρουσίαση σχεδόν 2 ωρών,


ανακοίνωσε και επίσημα το Playstation 4 μπαίνοντας πρώτη και δυναμικά στο πεδίο της μάχης. Λέμε δυναμικά, διότι η παρουσίαση ήταν αν μη τι άλλο εκπληκτική, δείχνοντας κατά τη διάρκειά της πολλά νέα παιχνίδια και έχοντας και αρκετές αποκαλύψεις/εκπλήξεις. Ποιες ήταν αυτές? Η πρώτη αφορούσε την μνήμη του Playstation 4. Όλες οι φήμες ως τότε έκαναν λόγο για 4GB (σημειωτέον, το PS3 έχει 512 ΜΒ), αλλά η μνήμη που ανακοινώθηκε ήταν 8GB GDDR5 αφήνοντας άφωνους τους εκεί ακροατές και εμάς που βλέπαμε σε live streaming την παρουσίαση, καθώς αυτή η τύπου μνήμη είναι ό,τι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί στις κάρτες γραφικών. 

Αξίζει να σημειωθεί, ότι θα είναι κοινή για την CPU και GPU. Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των παιχνιδιών από τους υπεύθυνους των εκάστοτε studios, εμφανίστηκε και εκπρόσωπος της Blizzard! Αυτό και αν ήταν έκπληξη. Χθες μάλιστα, υπήρξε και επίσημη ενημέρωση για την ημερομηνία κυκλοφορίας του Diablo 3 στο PS3, που δεν είναι άλλη από την 03/09/2013.


Το hardware και τα specs, έκαναν χαρούμενους τους developers καθώς έχουν να κάνουν με ένα πιο απλουστευμένο σύστημα, κάτι που έλειπε από το PS3 καθώς ο Cell ήθελε κυριολεκτικά εκμάθηση και αναλωνόταν αρκετός χρόνος στο κομμάτι αυτό από τα developing studios. Αυτή τη φορά τοποθετήθηκε ένας semi-custom 8πήρυνος επεξεργαστής x-86-64 της AMD που κάνει τα πράγματα πολύ πιο απλά. Στον τομέα τον γραφικών θα χρησιμοποιηθεί μία custom APU από την AMD με ενσωματωμένη GPU.

 PS4 Specs

CPU
Single-chip custom processor.
Low power x86-64 AMD "Jaguar" 8 cores.
Graphics
1.84 TFlops, AMD Radeon Graphics Core Next engine
Memory
8GB GDDR5 RAM
Storage
Built-in.
Unconfirmed size.
Optical Drive
Blu-Ray drive 6xCAV.
DVD drive 8xCAV.
Input/Output
Super-Speed USB (USB 3.0).
AUX.
Comms
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000-BASE-T).
IEEE 802.11 b/g/n.
Bluetooth 2.1 (EDR).
Audio/Visual
HDMI.
Analog-AV out.
Digital output (optical).

 Όσον αφορά το νέο χειριστήριο,
 Dualshock 4 (DS4), 
Η Sony φαίνεται ότι άκουσε αυτή τη φορά τους gamers και το βελτίωσε στα σημεία που έπρεπε. Δηλαδή τα triggers έχουν νέο σχεδιασμό με καμπύλη ώστε να μην “φεύγουν” τα δάχτυλα από αυτά, οι λαβές του DS4 είναι μεγαλύτερου μήκους ενώ στο πίσω μέρος τους έχουν αντιολισθητική επιφάνεια. Στο κέντρο, την εμφάνισή του κάνει ένα touchpad, το light bar για να αναγνωρίζεται από την νέου τύπου eye stereo camera και το share button.



 

 

PS4 Controller Specs

Dimensions
Approx. 162mm(width) x 52mm(height) x 98mm(depth).
Weight
Approx. 210g
Controls
PS button, Share button, Options button.
D-Pad (Up/Down/Left/Right).
Face buttons (Triangle/Circle/Cross/Square).
Trigger buttons (R1/L1/R2/L2/R3/L3).
Right stick, left stick, Touch Pad button.
Touch Pad
2 Point touch pad.
Click mechanism.
Capactive type.
Motion sensor
Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer).
Extra features
Light Bar.
Vibration function.
Built-in mono speaker.
Ports
USB (Micro B).
Extension port.
Stereo headset jack.
Wireless comms
Bluetooth 2.1+EDR
Battery
Built-in Lithium-ion rechargeable battery.
Voltage: DC3.7V(tentative).
Capacity: 1000mAh(tentative).



Playstation Eye Camera 

PS4 Camera Specs

 

Dimensions
Approx. 186mm(width) x 27mm(height) x 27mm(depth).
Weight
Approx. 183g.
Video pixel
1280 x 800 pixel x 2 (Maximum).
Touch Pad
2 Point touch pad.
Click mechanism.
Capactive type.
Video frame rate
1280 x 800 pixel @ 60FPS.
640 x 400 pixel @ 120FPS.
320 x 192 pixel @ 240FPS.
Video format
RAW, YUV (uncompressed).
Lens
Dual lenses, F value/F2.0 fixed focus.
Capture range
30cm+
Field-of-view
85 degrees.
Microphone
4 Channel Microphone Array.
Connection type
PS4 dedicated connector (AUX connector).
Cable length
Approx. 2 meters.
  


Τέλος, έγινε εκτενής αναφορά και για τις νέες δυνατότητες και υπηρεσίες που θα παρέχονται, χάρη στην συνεργασία με την Gaikai.




Μερικές από αυτές, είναι η δυνατότητα για backround processing όπου θα μπορούμε να παίζουμε αμέσως το παιχνίδι ή το demo που θέλουμε, χωρίς να περιμένουμε να ολοκληρωθεί το download και το live streaming gameplay όπου θα μπορούν οι φίλοι μας να παίξουν σε πραγματικό χρόνο κάποιο σημείο που εμείς δυσκολευόμαστε να περάσουμε.


 Στον τομέα των παιχνιδιών, η πληροφόρηση ήταν καταιγιστική και ο αριθμός των παιχνιδιών που παρουστιάστηκαν ήταν πολύ μεγάλος. Killzone Shadow fall, Watch Dogs, Driveclub, Destiny, Infamous: Second son, Deep Down κ.α. Παρόλο που δεν έδειξαν την κονσόλα (ακόμα ένα marketing trick για να κρατηθεί το hype ψηλά), ήταν μία “χορταστική” παρουσίαση εστιασμένη καθαρά στο gaming κομμάτι και όχι τόσο στο online και social κομμάτι.

 


  

Microsoft, η απάντηση του Xbox ONE

 Μετά και την ανακοίνωση της Sony, όλοι περίμεναν την απάντηση της Microsoft. Οι φήμες έλεγαν για παρουσίαση την άνοιξη και επιβεβαιώθηκαν. Έτσι λοιπόν, στις 20/5/2013 μας έδειξαν το νέο τους “χαρτί” στην παρουσίασή τους που κράτησε όμως μόλις μία ώρα. Η φημολογία για το όνομα (Xbox 720) αποδείχτηκε ανυπόστατη, καθώς το ονόμασαν Xbox ONE. Στα media αναφέρθηκε ως κακόγουστο το όνομα, εμείς απλώς θα πούμε πως το όνομα μπορεί να παίζει ένα ρόλο για κάποιους, για κάποιους άλλους κανέναν καθώς η ουσία είναι στο gaming.





Στα πρώτα 20 λεπτά το πιο ενδιαφέρον ήταν η εμφάνιση τους νέου Xbox, καθώς κατά τα άλλα αναλώθηκαν στο να μας δείξουν τις φωνητικές εντολές και τις νέες home entertaintment δυνατότητες, δείχνοντας ξεκάθαρα το πόσο σημαντικό είναι για την Microsoft η αγορά της Αμερικής και πόσο θέλει να κρατήσει τα σκύπτρα εκεί. Για παράδειγμα, θα δίνεται η πρόσβαση στον χρήστη της κονσόλας να βλέπει στατιστικά των παικτών σε κάποιον αγώνα του NBA, κάτι όμως που έχει ενδιαφέρον κυρίως στις Η.Π.Α. Από την άλλη όμως, αρκετά ενδιαφέρον ήταν το πως θα μπορεί να κάνει multi-tasking η κονσόλα σε ένα interface τύπου Windows 8, όπου θα διαχειριζόμαστε εφαρμογές όπως Skype, Internet Explorer κ.α.

 Στο hardware, ανακοινώθηκε ίδιος 8πύρηνος επεξεργαστής με αυτόν του PS4, με τη διαφορά όμως ότι θα έχει 12 compute units έναντι 18 του PS4 και μνήμη 8GB τύπου DDR3 έναντι της GDDR5 τύπου στο PS4. Η κάρτα γραφικών θα είναι στα ίδια επίπεδα του PS4 (μένει να μάθουμε περισσότερα στην E3) και ο σκληρός δίσκος θα είναι 500GB non-replaceable σύμφωνα με την Microsoft. Το Kinect 2.0, θα πρέπει να είναι μόνιμα συνδεδεμένο,  ενώ τα λειτουργικά συστήματα θα είναι τρία (Xbox OS, Windows kernel και hypervisor OS). Αυτό θα έχει και τις επιπτώσεις φυσικά στην δέσμευση μεγάλου ποσοστού της μνήμης (αναφέρονται παρακάτω λεπτομέρειες).


Όσον αφορά για τα παιχνίδια, η Microsoft επισήμως πλέον έχει πει ότι η κονσόλα θα πρέπει να συνδέεται κάθε 24 ώρες στο διαδίκτυο (!), ειδάλλως δεν θα μπορεί να συνεχίσει κανείς ακόμα και τo single player campaign. Μεγάλη αλλαγή γίνεται στο Xbox live, όπου ο αριθμός των servers αυξάνεται στους 300.000 από τους 15.000 υπάρχοντες για το Xbox 360. Στο κομμάτι του software, ο πιο σημαντικός τίτλος ήταν το Forza Motorstorm 5, καθώς τα exclusives είναι τα κλειδιά για την πορεία και τις πωλήσεις των κονσολών. Σίγουρα θα είναι ένα δυνατό χαρτί της Microsoft, καθώς η Sony δεν έχει πει κάτι για το αν θα βγει το GT6 και στο PS4 (υπενθυμίζουμε ότι αναμένεται για το PS3 μόνο στο τέλος του τρέχοντος έτους) παρά μόνο κάτι δηλώσεις του τύπου “μπορεί, θα δούμε” (το driveclub στο PS4 δεν θεωρείται σε καμία περίπτωση simulation).

Γενικά, ήταν μία μικρή παρουσίαση για τα δεδομένα της κονσόλας. Μίας παιχνιδοκονσόλας (και multimedia platform  θα λέγαμε εμείς) δηλαδή, που αναμένεται να μείνει στην αγορά 7-8 χρόνια. Η φιλοσοφία της παρουσίασης ήταν διαφορετική από την Sony (κοστουμαρισμένοι οι πιο πολλοί, σε αντίθεση με το casual ντύσιμο των περισσότερων σε αυτή του PS4), ίσως επειδή ήταν και πιο κοντά η E3, οπότε και έδωσε η Microsoft μεγαλύτερη βάση από το αναμενόμενο στις multi-tasking δυνατότητες, στις φωνητικές εντολές και λιγότερο στο gaming (τουλάχιστον από όσο περιμέναμε) Αυτά βέβαια, δεν έχουν και τόσο σημασία καθώς κάθε εταιρεία έχει την δική της πολιτική και στρατηγική.

 Κάμερα Xbox One 
 

Στο δια ταύτα, θα λέγαμε ότι στο hardware, οι δύο κονσόλες είναι πολύ κοντά η μία στην άλλη, με το PS4 να έχει ελάχιστο προβάδισμα (θεωρητικά πάντα) και εξηγούμαστε:

Ενώ οι 8πήρυνοι επεξεργαστές είναι ίδιοι στα 1,6Ghz, εντούτοις τα compute units στο Xbox one είναι 12, ενώ στο PS4 είναι 18, που σημαίνει ότι η ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων είναι 1,2 Teraflops και 1,8 αντίστοιχα. Το Xbox one θα δεσμεύει για το λειτουργικό 3GB μνήμη, ενώ το PS4 θα δεσμεύει 1GB. Οπότε οι διαθέσιμη μνήμη για τα games θα είναι 5GB έναντι των 7GB του PS4, που είναι τύπου GDDR5 παρέχοντας μεγαλύτερη ταχύτητα μεταξύ GPU και CPU.

 Χειριστήριο Xbox One 

Όλα αυτά βέβαια, είναι θεωρητικά όπως προείπαμε και στο gameplay η όποια σημαντική διαφορά, θα φανεί όταν τα studios παράξουν παιχνίδια που θα φέρνουν τις κονσόλες στα όριά τους, κάτι που συνήθως γίνεται μετά από πολύ καιρό (για παράδειχμα δεν υπάρχει σύγκριση στα γραφικά του Resistance 1 με το Resistance 3 ή με την σειρά Halo στο Xbox 360). 

Κάτι που μένει επισήμως να μάθουμε, είναι το αν η Sony θα χρεώνει τα μεταχειρισμένα παιχνίδια, κάτι που η Microsoft έχει ανακοινώσει επισήμως ήδη.


H E3 είναι μόλις λίγες ώρες μπροστά μας, οπότε υπομονή να δούμε περισσότερα για την νέα γενιά παιχνιδιών που έρχεται (και φυσικά το πως θα είναι το PS4).

Επιμέλεια : Δημήτρης Μεταξητινός, Κώστας Κουκουσούλας

Δεν υπάρχουν σχόλια: